Inför GIK-Hanhals

Skribenten undrar om laget är inne i ett bra flöde och frågar tränarna.

— Det kan man nog säga. Det rullar på och vi är inne i ett ekorrhjul nu, inleder Christopher Hamell.

Vilket skribenten tolkar positivt, att det mesta går GIK:s väg.

— Det finns mer grejor att ta tag i. Implementera vår spelidé, diskutera situationer och ta tag i dem, fortsätter Robin Adamsson.

Högt till tak och bra diskussioner låter det som, även om det i slutänden är tränarna som bestämmer. Och i eftermiddag väntar Hanhals. Ett lag som i fjol spelade i Hockeyettan och kanske är svåra att veta var de står.

— De har startat helt OK och har lika många segrar som oss, säger Christopher.

— Det är en bra klubb, har varit i många år, och tror inte att det blir en lätt match på något sätt.

Är det en motståndare som passar GIK?

— Nu har vi ju inte mött dem, säger Robin.

— De har ju ny tränare och så vidare, och de blir ju bättre och bättre.

— Det blir vi också, kommenterar Christopher bestämt.

I grund och botten handlar det om det som både spelare och tränare har sagt sen början av säsongen. Att GIK ska spela sitt spel och tvinga motståndarna att anpassa sig, inte tvärt om.

— Sen måste man vara smart i särskilda situationer och ödmjuk inför uppgiften. Men hemma …. De måste komma hit och vara RIKTIGT bra för att komma här ifrån med någonting, hävdar Robin.

— Vi vet att vi är ett starkt lag, även om vi också har blandat. Det handlar om hur man reser sig. Nu har i tagit fem poäng av sex möjliga. Det finns mer att bevisa och vi har mer att hämta.

Hur är det med Special Teams?

— Boxplay har varit riktigt bra, Powerplay rent ut sagt dåligt men vi gjorde två mål i den spelformen senast.

I eftermiddag är alla spelare tillgängliga för spel och tränarna hoppas på en fullsatt hall (”Det är alltid kul att spela med mycket folk på läktarna och grabbarna uppskattar det också.”).

Publicerades 2022-10-23