Inför GIK-HA74 Sävjsö

Vi har talat med en veteran från de egna leden, Jakob Wulcan.

– Personligen är jag inte alls nöjd med säsongen. Det har varit lite för lite poäng, både för mig och för laget.

Det hade varit naturligt om motivationen hade börjat tryta, men ögon lyser på Jakob när han fortsätter.

– När man väl är inne i det är det skôj, så det är inget jag har tänkt på.

– Vi har bra stämning i laget, det håller humöret uppe när det går lite tyngre. Men vi längtar efter segrar, det är det som vi krigar för.

Och det är lättare att segra om puckuslingen vill trilla in.

– Hemma senast, mot Helsingborg, hade vi kunnat göra två eller tre mål i första perioden. Det är det där sista lilla, det sitter i huvudet, säger Jakob och ser tankfull ut.

Men trots allt, GIK har det fortfarande i egna händer, att slippa kvala. Det finns inga lätta lag, inga oslagbara.

– Det gäller att få bort hemmaspöket, göra jobbet fullt ut. Hemmaspöket är ändå inget vi pratar om, det gäller att lyfta fram det som är bra istället och bygga på det.

– Kollar man tabellen ska vi vinna. Men det är den som gör det bäst och jobbar hårdast därute som får tre poäng.

Klockan 16:00 i morgon gäller det. Var där!

Publicerades 2018-01-27