Inför GIK-Tranås

Att skaka om serieledarna gjorde gott för självförtroendet, så även för Linus Jerenvik.

– Det kändes bra. Framför allt att vi spelade bra under sextio minuter och de fem extraminuterna.

– Det kommer att ha betydelse i morgon (i kväll) och resten av säsongen, att vi kan bygga på självförtroendet. Framför allt efter jul.

Efter intervjun kollade skribenten fakta och det visade sig att Tranås har chansen till en plats i Allettan. Motivation kommer alltså att bli en avgörande faktor.

– Motivation finns det. Vi ska knipa de extrapoäng som finns. De är viktiga och de är sköna att ha inför julen.

– Jag tror att vi har chans att ta poäng i alla matcher framöver.

Det kommer att bli en bra match i kväll. Var där!

Linus avslutar med att säga det enkla och självklara:

– Det var synd att vi inte fick med oss två poäng senast, men vi känner att vi kan. Att vi kan spela hockey. Det är det som är viktigt.

Publicerades 2017-12-06