Inför Enköping-GIK

I eftermiddag väntar en spännande streckmatch mot Enköping, en motståndare som GIK har haft svårt för i år. Publikfavoriten Jesper Sellin har som alltid en positiv inställning inför uppgiften.

Ny dag och en ny match. Det är ingen idé att gräva ned sig i det förflutna eller se för långt framåt.

–  Så är det. Vi vet vad vi ska göra, och vi har gjort det flera gånger. Mot Arboga och Köping var vi riktigt bra.

–  Sen måste vi undvika alla onödiga saker. Tillkrånglat spel och onödiga utvisningar med möjligheter för motståndarna att göra mål i powerplay. Och så måste vi bli bättre på att göra mål i våra powerplay!

Idag gäller det viktiga poäng runt strecket. Är det bäst att jaga eller jagas?

–  Vi har en fördel av att jaga, allt att vinna och inget att förlora. Vi har lärt oss mycket om hur Enköping spelar och det är de som har pressen på sig.

Publicerades 2016-01-09