Inför Alvesta – GIK

”En sång som handlar om sig själv” var ett nummer från en av Hasse och Tages revyer. Detta är skribentens intervju med sig själv. Så måste det bli när man vaknar mitt i natten och inser att det inte finns någon annan att tillgå.

Finns det några egna hockeymeriter?

—Jag är en hejare på Powerplay Manager, ha, ha.

Kval till Hockeyettan, hade du räknat med det?

— Räknat med är kanske fel ord, men hoppats ja. Att vara med att hota om en plats i Hockeyettan året efter man åkt ur, är riktigt bra. Och dessutom med ett till stora delar nytt lag!

Varför har det gått så bra?

— Långsiktigheten har betalat sig snabbare än vad jag trodde. Av en samling skickliga individer har tränarna och organisationen runt byggt ett slagkraftigt lag, som blir bättre för varje omgång. Och som dessutom presterar som bäst när det verkligen gäller.

Några särskilda tankar inför matchen mot Alvesta?

— Inte direkt, för mig är Alvesta en järnvägsknut som jag passerar ett par gånger om året. Men helt klart, de var bäst av resten i Södra B och har enligt samstämmiga uppgifter åtminstone en riktigt bra kedja, så det går inte bara att åka ned dit ställa ut skridskorna och tro på tre poäng. Jag är säker på att det finns en bra matchplan. Följs den så blir det tre poäng!

— 25 mil till Alvesta, det tror jag går att vända till en fördel. Vardagen slutar mitt på dagen, och det finns gott om tid att ställa in skallen på hockey. Men det gäller att sköta uppvärmningen.

Publicerades 2019-03-15