Inför Avesta-GIK

Johan Larsson ser fram emot dagens match och kvalet med tillförsikt.

– Jag har en mycket bra känsla. Vi avslutade serien med tre segrar och har haft två bra träningsmatcher mot Varberg. Bra tempo framför allt.

Som de trogna supportrarna har läst och sett har laget tre nya spelare och har dessutom börjat gå på fyra femmor igen. Johan förklarar vad det innebär.

– Det betyder väldigt mycket; att man orkar köra hela matcher och ge det där lilla extra i varje byte.

Om kvällens motståndare vet Johan i princip ingenting, men det kanske rentav är en fördel?

– Vi ska ändå gå ut och spela vårt spel.

Nu har det gått tjugo dagar sedan senaste tävlingsmatchen, och de flesta läsare undrar naturligtvis vad som har hänt under tiden, vad laget har blivit bättre på?

– Vi åker mer skridskor och trycker mer mot kassen. Det var det som var skillnaden i de sista matcherna i serien och att vi gjorde mål.

Johan och skribenten är eniga om att de hoppas på ett bra stöd hemma i ÅVA och att så många som möjligt åker med på bortamatcherna.

Publicerades 2016-03-05