”Veckans Spelare”

Ännu en vecka är avklarad och det innebär att det har blivit dags att utse "Veckans Spelare"

Denna vecka går det återigen till Norrköpings stolthet #25 Jesper Sellin. Grästorps speedkula har under träningarna denna vecka fått blixten att stå stilla. Något som hans lagkamrater kan skriva under på då de sett ut som frågetecknen och med ett leende på läpparna stått kvar och undrat vad som egentligen hände när Jesper swishade förbi.

I seriepremiären borta mot Enköping stod Jesper för 2 mål och 1 assist. Norrköpingssonen var utan att tveka matchens bästa spelare och visar som så många gånger förr varför han är en utav de viktigaste spelarna i årets trupp. Experter pratar om att det är Carl-Johan Svensson och Michal Lukac som skall bära laget framåt, denna vecka har laget burits utav Jesper då han har varit fullständigt dominant både på träning och på match.

När det gäller den mediala biten så har Sellin fortsatt att vara en förebild utåt och alltid stått där i vått och torrt när GIKTV velat ha en intervju. Något som också måste nämnas är Jespers utveckling. Om det i början av säsongen för Jesper kunde se ut som att det var tämligen jobbigt att stå framför kameran, ser det numera ut som den mest naturliga grej i världen.

"Veckans Spelare" går därför för andra gången på 4 veckor till #25 Jesper Sellin. Ett stort grattis Jesper!

Publicerades 2016-09-19