JUNIORERNAS HELG

Matcher där man tror att resultatet på förhand skall bli på ett sätt, är alltid svåra att spela.

Både J20 och J18 hade på pappret matcher där man skulle vinna.

J20 var i Varberg med tunt med manskap (12 +2), beroende på sjukdomar. GIK kom ut starkt och gjorde 1-0 i andra bytet.

Sedan slog det stopp. Detta dels pga att man trodde att det skulle gå lätt och att Varberg inte rosat marknaden med resultat tidigare i serien.

Mycket soloåkningar och mindre uppoffrande spel gjorde att det tog till 8 min i andra perioden innan andra målet kom.

Därefter gick GIK ifrån till en säker seger med 6-2. Målskyttar: Fredrik Andersson, Viktor Johansson, William Käkele Hedman (2), Oscar Kylbrink, Martin Berntsson.

J18 var ute på Hisingen och hade en liknande match med ett på pappret sämre motstånd man skall slå.

Nu lämnade GIK ingen till slumpen utan gick hårt i första perioden och körde över Hisingen. Man åkte skridskor och rörde sig så att Hisingen inte hängde med. Efter period ett ledde GIK med 7-1. Resten av matchen var ingen höjdare, GIK slutade med allt det som var bra i första perioden.

Man spelade av matchen helt enkelt och vann till slut med 10-2. Målskyttar: Viktor Johansson (2), Martin Berntsson (2), Fredrik Andersson, William Käkele Hedman, Billy Denis, Emil Dahlén, Edvin Eriksson och Emil Andersson Malmsjö.

Publicerades 2014-11-10