Inför GIK-Forshaga

Dagens omslagspojke har lite att säga inför matchen.

– Jag tror att vi har stor chans att vinna, inget snack om saken!
Självförtroende är som sig bör ingen bristvara hos Carl Lundmark.

– Vi gjorde en plattmatch mot Surahammar, men dessförinnan hade spelat ett par riktigt bra. Vi var inte riktigt med från start och drog på oss för många utvisningar, sen kom vi igång.

De som följde matchen vet att GIK gick ikapp från 4-1 till 4-4. Sen kom det ytterligare en utvisning som ledde till 5-4 och 6-4 gjordes när Robin Andersson lämnat målet. Men laget har lärt sig läxan.

– Nu måste vi hålla oss från utvisningsbåset för att vinna matcher.

Carl var en av de spelare i division 1 som hockeybloggaren Mikael Mjörnberg inför seriestarten tyckte att det var värt att hålla koll på. Är han nöjd med sin egen insats så långt?

– Nja, jag kan nog höja mig lite, det finns en del att ändra på.

Två hemmamatcher i rad ger Carl och resten av laget två tillfällen att visa publiken att de hör hemma i division 1 och vi önskar lycka till!

Publicerades 2014-11-12