Inför Köping-GIK

Christer Svensson är en av GIK:s mesta spelare genom tiderna ("Jag tror att jag spelade tio matcher mer än "Sôrken", Anders Wulcan"). Som aktiv gjorde han sig känd som en hårdför back och nu är han med i klubbens sportsektion.

– Jag tycker att det är kul att hjälpa till med olika sysslor i klubben som man är med i, säger Christer. Svårare än så behöver det inte vara att förklara sitt engagemang.

– Det är jobbigt att få stryk med uddamålet så ofta. Det är bara att jobba på fast det går tungt och ta vara på det positiva.

– Vi har två riktigt bra målvakter, och laget fungerar bra som lag. Fast det är en del dumma utvisningar ibland.

I morgon (i dag) är det dags för bortamatch mot Köping och Christer filosoferar.

– Fortsätter de som de spelade senast och gör fler mål blir det poäng. Laget behöver vinna lite mer för att få bättre självförtroende och då kommer det att vända.

Publicerades 2015-10-21