Inför Borlänge-GIK

En försiktig optimism sprider sig i GIK och Linus Ljung ser fram emot dagens resa till Borlänge. Den första segern i onsdags var efterlängtad och betyder mycket för självförtroendet.

– Det känns att vi är på rätt väg nu. I och med det förbättrade självförtroendet börjar spelet stämma bättre.

Känslan inför söndagens match är bra, men Borlänge är en ny motståndare. Hur förbereder man sig då?

– Vi ska hålla oss till vårt eget grundspel. På bortaplan ska vi inte vara det spelförande laget, utan försöka vinna genom hårt arbete och utnyttja motståndarnas misstag.

Linus, som kommer från storstaden Malmö, har redan märkt det starka hockeyintresset i Grästorp.

– Det är skoj när folk bryr sig. Vissa känner faktiskt igen mig.

Liksom de flesta andra törs han inte tippa resultatet, men inställningen är klar.

– Det blir poäng!

Publicerades 2014-10-11