Inför Osby – GIK

Onsdagens prestation hemma mot Vänersborg manade till eftertanke. Nu är det en ny dag med nya möjligheter och laget är på väg för att möta tabelljumbon Osby borta.
En långresa var det. Kommer man in i hockeymode då?
— Ja, lite så är det. Man snackar, lyssnar på musik och så, säger Tobias Henriksson.
Osby, ett av lagen från Södra B. Tobias har egna erfarenheter av dem sen förr om åren.
— Jag har faktiskt spelat fyra matcher där. I J20 med Tingsryd. Det blir nog intressant. Det finns inga lätta lag i den här serien, det blir tufft.
Så sant som det är sagt. Man spelar i Alltvåan av en anledning, att man var bland de fyra bästa i sin grupp i höstas.
Tobias har under större delen av säsongen bildat ett produktivt par tillsammans med Alexander Liljedahl. Nu senast hade de en ny center mellan sig.
— Det var inte så produktivt som vi hoppades på. Men det rullar på och vi kommer, säger Tobias självkritiskt.
Och skribenten tycker fortfarande att laget presterar bra, med i praktiken en bra femma på skade- och sjuklistan.
— Det är surt att de är borta, men vi ska kunna vara bättre än så ändå!
Och med andra ord kan de som följer laget från sidan räkna med seger, och ett steg tillbaka på god form nu i eftermiddag, och därefter en seger med god marginal hemma på onsdag? Åtminstone gör skribenten det.

Publicerades 2020-01-19