Axel Hurtig till Rögle BK!

Det började i Grästorps IKs hockeyskola för Axel som nu tar steget till toppklubben i SHL Rögle BK.

Axel Hurtig kommer gå Rögles hockeygymnasium.

När Axel träffade sin nya klubb Rögle BK så var han väldigt nöjd med hur klubben välkomnade honom. Axel tror på en positiv utvecklig i Rögle och är nöjd med ledare, tränare och klubben som helhet.

Axel tycker det ska bli roligt att flytta hemifrån till nya utmaningar, Axel lämnar Grästorp för Ängelholm.

När Axel tittar tillbaka på sin tid i GIK så lyfter han fram DM-segern och kvalet till SM som en av många höjdpunkter i sin karriär. Axel var även uttagen till TV-pucken som blev inställd på grund av corona pandemin. Axel har trivs bra i Grästorp under sina ungdomsår, Axel lyfter fram utvecklingen som positiv och framförallt kunna träna och spela med äldre. Axel ser alltid framemot matcherna, det tycker han absolut bäst om. Axel är även nöjd med den utveckling som han har fått i klubben av såväl tränare, ledare och spelare.

Grästorps IK är väldigt stolt över Axel och hans utveckling i klubben och tror att Axel kan nå oanade höjder i Rögle BK.

Lycka till Axel Hurtig!

Joakim Nilsson