Tillbaka där det startade!
Varmt välkommen hem David Lundmark! 🖤❤️
GIK kan med ett stort leende presentera ett lån av David från SIK. Lånet sträcker sig säsongen ut.
Vi är alla mycket spända på att se David med ett hjärta på bröstet igen. David tog steget från GIK till hockeygymnasiet i BIK Karlskoga där utvecklingen gick framåt.
Han har hunnit med Allsvenskt spel i BIK och Leksand, samt i HockeyEttan representerat Köping, Visby/Roma och nu senast tre hela säsonger i Skövde.
En spelare som ansluter till GIK med en fin rutin, samt ett bra driv i sin skridskoåkning.
David säger följande om återkomsten i GIK:
– De känns jättekul att komma hem till moderklubben igen och spela första matcherna i A-laget!
Många har följt din resa men vad skulle du själv nämna som dina styrkor på isen?
– Att jag jobbar hårt för laget i alla lägen och är tung att möta för motståndarna
Vad är dina förväntningar på resterande del av säsongen?
– Vi ska göra allt för att knipa en topp 5 placering så vi får fortsätta säsongen i mars.
David är spelklar och kommer bära tröja nr.19 i sin återkomst. 🏒🥅
Vi önskar åter igen David välkommen hem till ÅVA! ❤️