#18 fortsätter

Marcus ”Mackan” Andersson har bestämt sig för att fortsätta sin utveckling i Grästorps IK under nästa säsong.

Mackan går in på sin fjärde senior säsong trots sin ålder. Han är en mycket sympatisk kille som haft lite otur med skador. Nästa säsong hoppas vi att Mackan skall få vara skadefri och fortsätta att utveckla sitt spel.

Vi i sportsektionen ser Mackan som en tvåvägs back som kommer att kunna ta ytterligare kliv i sin utveckling om han får rätt förutsättningar. Vi är mycket glada över Mackan påskrift.

//Sportsektionen

Några ord från ”Mackan”

… om sig själv som spelare

– Jag är mer offensiv än defensiv, en typisk tvåvägsspelare.

… om det var lätt att skriva på igen

– Jadå, det är ett bra lag och det är redan många som har skrivit på.

… om att hålla humöret uppe när man är skadad

– Det är bara att vara med på det man kan och hänga i ishallen, så att man är med ändå.

… om saker att bli bättre på individuellt och för laget.

– För min egen del så behöver jag nog lägga på mig ett par kilon. Laget … Vi har något bra på gång, det gäller att bygga vidare på det.

Publicerades 2017-03-12