25 årig tjeckisk back på tryout i Grästorp

Nästa tjeck att eventuellt ta en plats i GIK dressen är Lukas Kuzel från Benesov där han startade sin hockeykarriär för att sedan representera Kladno ett par säsonger.

Lukas har deltagit i Tjeckiska juniorlandslaget både i J 20 och J 18. Har bland annat varit i Sverige och spelat med  Tjeckiska landslaget. Lukas har varit i Grästorp sedan början av juli för att vara beredd att gå på is den förste augusti. Lukas har tidigare även spelat ihop med Michail Lucaz i Kladno. Michail är även han i Grästorp med sin sambo sedan början av juli och är klar för spel i GIK sedan tidigare.

Båda två jobbar på Vinninga Cement. Lukas kommer att träna och spela med oss under augusti månad och då får vi se hur allt fungerar för honom med att bo Grästorp, jobba i Vinninga och träna och spela hockey under Sergeis ledning. Vi hoppas att allt skall fungera för Lukas för vi behöver backar. GIK har nämligen redan drabbats av första skadan då Umeågrabben Ekeståhl har brutit foten. Efter röntgen så har operationen inte lyckats så detta måste göras om. Detta gör han i Umeå under veckan. Det är mycket osäkert om han hinner bli i speldugligt skick före grundseriens slut. Därför är det bara 6 backar i truppen veckan innan vi går på is. Vi tittar på olika lösningar för att ersätta Ekeståhl i alla fall före jul för säkerhets skull.

Sportsektionen

Publicerades 2016-07-27