#66 har bestämt sig för en säsong till med GIK

Efter en säsong som inte riktigt blev vad han hoppades på, på grund av skador, vill Adam Schoultz visa vad han går för, och han tror att han gör det bäst i en klubb som redan vet lite om honom.

–    Jag har trivts bra både i gruppen och samhället och jag vill gärna vara en del av det som GIK håller på att bygga upp, säger Adam.

–    Min säsong blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag blev skadad och sen spelade Gustav så pass bra att det var svårt att slå sig in.

–    Lagmässigt tycker jag att vi spelade bra hockey, men gjorde för lite mål. Man kan prata om uddamålsförluster, hade vi tryckt dit våra lägen så hade vi sluppit kval. Nu gick det bra ändå och jag ser tillbaks på en rolig säsong, trots min egen situation.

Publicerades 2016-05-30