Albin Alexandersson klar för Grästorps IK!

Vi har nöjet att presentera ett nyförvärv på målvaktssidan, unge (född 2002) och mycket lovande målvakten Albin Alexandersson från Borås HC.

Albin är ursprungligen från Skärgårdens HC via IF Mölndal hockey till Borås HC. Under förra säsongen konkurrerade han med Konstantin Barulin som har en meritlista i världsklass.

Trots detta spelade Albin 6-7 matcher under säsongen med en räddningsprocent på över 96%  och vi ser framemot att följa Albins fortsatta utveckling i Grästorps IK.

Vi hade nöjet att få se Albin i vintras när Borås HC var på besök i hallen och storspelade i 30 minuter innan han tyvärr blev skadad och fick utgå.

Vad har Albin  för styrkor som målvakt?

Albin svarar: Jag som målvakt är skridskostark och bra på små ytor samt att läsa spelet.

Varför valde du GIK och vad är ditt första intryck av klubben?

GIK kändes bra så fort jag kom på besök, organisationen och upplägg verkar jättebra så det var aldrig något att tveka på.

Välkommen till Grästorps IK Albin Alexandersson!

Publicerades 2022-05-08