Alexander Ossipov

Grästorps IK har gjort klart med den sista pusselbiten på backsidan. Vi är mycket glada att vi fått in en klassback med ålder och rutin. Alexander stötte vi på under förra säsongen när han representerade Borås som tog sig upp till div.1. Innan det har Alexander representerat Varberg , Halmstad och Estlands landslag där han har spelat många viktiga matcher.

Välkommen till Grästorps IK Alexander Ossipov

Tack och tack själva

Vem är Alexander ?

Alexander är 34 årig man från Estland, som har bott i Sverige i 14 år. Jag bor i Borås med min fru och två barn, Karolina(11) och Erik(7). Jag är positiv och glad kille, alltid har leende på läpparna och alltid öppet för dialog. Gillar att hänga med familjen och resa.

Vad kommer du att kunna tillföra Grästorps ik ?

Jag är väldigt universal spelare, jag kan spela lika offensiv som defensiv, PP som PK.Det klart att jag sitter på en del rutin som jag ska försöka dela med mig av till de yngre backarna. Gillar spela mycket, då är jag som bäst.

Varför blev det Grästorp IK ?

GIK visade stort intresse från början. Det va lång dialog med Carl-Johan, men jag är så glad att det gick vägen.Jag minns när vi mötte GIK med Borås, de va mycket snabba och aggressiva, det va väldigt tuff att möta de, speciellt första 10 minuter. Gillar erat tydliga mål, att ni vill gå upp i ettan.

Sportsektionen kommer löpande att presentera nya spelare fram till att vi går på is under första veckan i Augusti.

/ Sportsektionen

Publicerades 2022-07-08