Årsfest och pristagare

Vilken härlig årsfest det blev!

Stort tack till Anna Broberg och Sofia Gustavsen som ordnade festen!

Årets Hjärta:

Melker Franzon!

Pristagare A-laget:

MVP

Alexander Sundstrand

Från en anonym roll i Vänersborg kom han till Grästorp inför denna säsong. Alexander växte under säsongen fram till lagets stora matchvinnare. Med bäst räddningsprocent i serien och med lägst insläppta mål var han nära att bära laget hela vägen till Div 1.

Rasmus Berntsson.

Rasmus är en gigant och härförare på planen. Han loggar otroliga minuter varje match och dominerar stundtals isen totalt. Rasmus är egentligen för bra för att spela i Div 2 men vi i Grästorp är oerhört glada att han väljer att ha hjärtat på rätt ställe.

Forward

Victor Sandström Hult

Med sitt uppoffrande och sin orädda spelstil visar han alltid vägen för laget. Victor visar upp ett intelligent centerspel men vikarierade även som ytterforward, och gjorde det bravur. Han blev bättre och bättre ju längre säsongen gick och när det drog ihop sig till kvalspel var han en av lagets absolut bästa spelare.

Komet

Anton Kivelä

Steget från Juniorhockey till att ha en ledande roll i seniorhockey är stort. Det steget klarade Anton galant. Han växte snabbt fram till en poänggörare och publikfavorit. Med sin irrationella spelstil och snabba fötter, gjorde han stora sår i motståndarnas försvar. Han blev en av seriens bästa forward.

Pristagare Junior:

MVP-Hugo Andersson

Motivering:

Du är tryggheten själv både på och utanför isen. Du bidrar alltid med ditt yttersta och levererar. Ditt träningsflit blandat med den otroliga talang du har gör dig till stommen i vårt lag och med över 1000 skott mot dig denna säsongen så är det ingen tvekan vem som är våran MEST VÄRDEFULLA SPELARE – Hugo Andersson

Komet-Max Olsson

Motivering:

Ditt outtröttliga slit på planen och din mentalitet att aldrig ge upp, gjorde dig snabbt till en nyckelspelare i vårt lag.

Du arbetar i det tysta men vi ser dig, ditt arbete har verkligen lönat sig och vi ser den komet-liknande utvecklingen du gjort denna säsongen. Så säsongens komet delar vi ut till dig – Max Olsson

Forward-Carl Sandahl

Motivering:

Denna forward är en utpräglad målskytt,  En spelare som inte är rädd för att ta ett avslut. Han har inte bara otroligt skickliga egenskaper i anfallsspelet utan också en disciplinerad försvarsspelare. Han visar med sin kreativa förmåga och sitt stenhårda skott att han är den perfekta kandidaten till årets forward. -Carl Sandahl

Back-Hampus Gustafsson

Motivering:

Denna sten-solida backen har varit ryggraden i vårt försvarsspel. Men visar också att Cale Makar har en utmanare i Coast to Coast. Denna fantastiska back vet man match efter match vad man får utav honom, ett arbete, ett passningsspel lika säkert varje gång för att alltid sätta sina lagkamrater i så bra situationer som möjligt. En lagspelare.

Årets back presenterar vi – Hampus Gustafsson

Din insats är GULD värd: