Arvid Franzon och Carl Fransson till Representationslaget!

Grästorps IK kan mycket glädjande meddela att vi kommer att ge 2st egna juniorer chansen i A-truppen kommande vinter.

Killarna det gäller är backen Arvid Franzon och forwarden Carl Fransson. Dessa båda grabbar har haft en väldigt bra utveckling i våra juniorlag de senaste säsongerna och har nu kryddat detta med en riktigt bra försäsong. Väldigt kul att återigen kunna konstatera att hård träning av ambitiösa killar ger resultat. Hoppas att detta även blir en morot för våra andra duktiga killar som kommer underifrån. Jobbar man hårt både på och utanför isen och behåller ödmjukheten så kommer det att ge resultat i förlängningen genom spel i vårt representationslag. Detta är den bästa vägen till bra utveckling för dom allra flesta hockeyungdomar.

Vi hälsar Fransson grabbarna välkomna in i truppen och undertecknad tror på en hel del speltid för dom redan i vinter även om dom givetvis kommer att stötta på juniorsidan också.

Sportgruppen

Gm Jocke Pe