Backtillskott från Skövde.

Det är med stor glädje GIK kan presentera Leo Örqvist back från Skövde IK.

Leo är en av Skövdes mest lovande juniorer och spås en lysande framtid.

Leo har tränat kontinuerligt med Skövdes A-lag under vintern och även fått känna på ett antal matcher i hockeyettan.

Kul att Leo väljer att fortsätta sin utveckling i GIK då det fanns fler klubbar med i bilden bl.a skaraborghockeyns bästa lag Mariestad.

Några frågor till Leo:

1. Varför valde du GIK?

-Fick ett väldigt bra intryck av Grästorp som klubb och organisation samtidigt känns det som att jag kan ta ytligare kliv som hockeyspelare och fortsätta utvecklas här.

2. Vad har du för målsättning med din hockey i framtiden?

– Min målsättning är att spela ishockey på så hög nivå som möjligt och fortsätta utvecklas varje säsong.

3. Beskriv dig själv som spelare, styrkor och svagheter?

– Jag är en hårt arbetande tvåvägsback med bra skridskoåkning som främsta egenskap.

4. Några korta ord om kommande säsong.

-Ska bli kul att dra igång med säsongen i Grästorp tröjan och fortsätta ta kliv i rätt riktning som lag och spelare.

I och med detta förvärvet så har vi nu 24st kontrakterade spelare och det återstår bara att komplettera med ytterligare en back sen kör vi.

Publicerades 2024-07-03