Bli enkronasponsor du också!

Vi i Grästorps IK är en liten förening på en liten ort som sköts till 100% av ideella krafter. Vi satsar stort på ungdomsverksamhet, och vi har ca 150 st. aktiva barn och ungdomar.

När klubben grundades 1956 var ekonomin begränsad. En av inkomstkällorna blev då att frivilliga medlemmar blev blodgivare, och intäkterna från det gick oavkortat till klubbens uppbyggnad. Detta är än idag en av inkomstkällorna för klubben. Vårt klubbmärke har sedan start varit ett rött hjärta, vilket symboliserar blodgivningarna. Även klubbens slogan ”Med hjärtat på rätta stället” härstammar från detta.

På grund av den pågående covid-19-pandemin har en stor del av vår verksamhet slagits ut. Vi har inte haft möjlighet att ha publik på våra matcher, och senare inte heller kunna anordna matcher överhuvudtaget. För en verksamhet som är enormt beroende av publikintäkter är det ett hårt slag.

Vårt otroligt populära evenemang enkronamatchen är ytterligare ett i raden av inställda evenemang för oss. Enkronamatchen går ut på att privatpersoner och företag anmäler sig till en eller flera ”enkronor” och vid en utvald match betalar varje enkronasponsor en krona per person som besöker den matchen. Inträdet till matchen är gratis.

Enkronamatchen är vår enskilt största inkomstkälla under säsongen och genererar vanligtvis över en halv miljon kronor till klubben. Pengar som är livsnödvändiga för oss och vår möjlighet att fortsätta vår verksamhet.

Vår ambition i år är att hålla enkronamatchen digitalt. Vi kommer sända en utvald match via Staylive kostnadsfritt för tittarna och istället för att räkna publiken i arenan kommer vi att utgå från tidigare års besöksantal och sätta publiksiffran till 1100 personer.

Nu behöver vi din hjälp!

Vi behöver i år så många enkronasponsorer som möjligt, fler än tidigare år! Anmäl dig, ditt företag eller din organisation till en eller flera enkronor. Priset per enkrona är 1100 kronor.

Tipsa gärna andra om vårt evenemang och hjälp oss att ta oss igenom den tid vi nu alla lever i.

Vill du veta mer eller anmäla dig? Ta kontakt med Joakim Nilsson på 072-332 69 84, eller gå in på grastorpsik.se och läs mer!

Även marknadssektionen finns till hands för dig som vill ha mer information:

Bosse (i dammen) Andersson, Ulf Ojala, Claes Eriksson, Anders Holgersson, Johan Sahlin, Fredrik Johansson och Patrick Larsson

Publicerades 2020-11-11