Boro/Vetlanda – GIK 2-9 (0-1, 2-3, 0-5)

En stjärnsmäll som heter duga, som ger gott hopp om en lång säsong, även om det inte ligger i lagets händer. Den något krasslige skribenten lämnar över till Christopher Hamell att berätta vad som hände:

— Första perioden är inte speciellt bra från vår sida. Det känns som vi sitter kvar i bussen. Andra perioden är bättre, men vi bjuder dem på lite kontringar. Tredje perioden är riktigt bra och vi spelar ishockey på helt rätt sätt. Till slut så är det en bra lagseger.

— Alla ser fram emot matchen på söndag, förhoppningsvis inför fullsatta läktare.

Och även hemmapubliken lär väl se fram emot årets viktigaste match (?) på söndag.

Skribenten, som är en siffernisse har konstaterat följande:

Tack vare den goda målskörden mot Boro/Vetlanda kan det räcka med två poäng mot VHC på söndag om de dessförinnan trycker till Pantern med minst sju måls skillnad.

Nio mål är i sig väldigt bra, men ännu bättre är att målgörarna är åtta till antalet och kommer från flera formationer: Antons Trastasenkovs, David Lundmark, Fredrik Holberg, Rasmus Berntsson, Marek Rubner, Felix Åstrand (x2), Alexander Liljedahl och Charlie Scherman.

Publicerades 2023-02-23