Boro/Vetlanda HC-GIK 0-2 (0-1, 0-0, 0-1)

En bra dag på jobbet, ett mål i början av första perioden och ett i sista sekunden, det bästa praktiskt möjliga utgångsläget inför Play Off är säkrat. Men vad hände mellan målen?

— Det räcker och det var en dj-kla massa utvisningar däremellan, säger Andreas Appelgren.

Närmare bestämt fyra tvåor till hemmalaget och sex till GIK, vilket gjorde spelet med special teams extra viktigt.

— Vi gör en bra match, är påkopplade och jobbar hårt. När vi spelar fem mot fem kontrollerar vi matchen med bra spel. Sen blir det ryckigt med mycket utvisningar, boxplayspelarna gör det fruktansvärt bra. Powerplayspelarna skapar några lägen, bränner dem tyvärr, men vi är på rätt väg där också. Det känns bra!

— Det finns mycket bra att ta med från den här matchen. Vi håller nollan och krigar, vi stänger ned dem i sista perioden.

I dag är det rast och vila som gäller. På söndag väntar första matchen i Play Off 1, mot Åseda, som följs av en match på tisdag och eventuellt onsdag. Går det vägen väntar första matchen i Play Off 2 hemma fredagen den 1/3.

Publicerades 2024-02-22