Bunna is back!

Härmed kan klubben presentera ett sent nyförvärv. Det är ingen mindre än Niklas Bunnstedt som vi alla kommer ihåg från säsongen 12/13 då han var en av de tongivande spelarna speciellt under kvalet.

Han har tillbringat senaste året i USA på college. När han nu återvänder till Sverige så väljer han att spela i klubben med hjärtat på bröstet återigen. Detta gör han trots att han har fått andra förfrågningar från klubbar som erbjudit helt andra villkor än vad vi kan göra.

Det vi erbjuder är en bra tränare som kan utveckla alla spelare. En bra organisation runt om laget och klubben, att vi bryr oss om alla spelare, tillexempel att hjälpa till med möblering av lägenheter, hjälp till att ha ett meningsfyllt jobb. Vi försöker även se till att vi i sportsektionen håller nära kontakt med alla spelare, ordnar lite teambuildningsaktiviteter som volleybollturnering på Bollebacken, julfest med Tomte och passande julklappar med rim till alla spelare.

Därför känns det härligt när Niklas säger följande. "Om man ser till själva kontraktet så säger det inte GIK", men säger Niklas. MAGEN OCH HJÄRTAT SÄGER GIK. Det är den typen av spelare som vi måste ha i vår klubb som verkligen vill spela i GIK för den klubb VI ÄR och vad vi jobbar efter för principer. Vi känner och tror att vi har en trupp i år som lever upp till detta.

Välkommen "BUNNA"!

Publicerades 2014-08-08