CARL-JOHAN SVENSSON BORTA RESTEN AV SÄSONGEN

Det som inte fick hända har hänt! Vår kapten Carl-Johan Svensson skadade sig olyckligt efter Fredagens träning och blir borta resten av säsongen. Rehabiliteringen har börjat för 31-åringen och Svensson har modet uppe trots det inträffade.

Efter fredagens träning bröt Carl-Johan Svensson foten och blir borta säsongen ut. 31-åringen tillike kaptenen för Grästorps IK var på väg hem när den osannolika oturen var framme. En bil backade ut från parkeringen bortom CJs vetskap. Det hela var en mycket olycklig situation som tyvärr inträffade efter Fredagens träning i Åse & Viste Arena. Efter att vi avvaktat svaren från undersökningarna på Carl-Johan Svensson så bekräftades till slut de mycket tråkiga nyheterna att CJ blir borta resten av säsongen.

Vi tog oss ett snack med Carl-Johan Svensson efter den så olyckliga händelsen:

Hur mår du idag CJ?

– Har egentligen inte haft ont efter det inträffade. Efter helgen beslutade jag mig ändå för att kolla upp svullnaden på foten. Till slut fick jag det tråkiga beskedet att det är gips som gäller. Konstiga grejer händer och detta är en sådan och det är bara att bryta ihop och komma igen.

Hur ska laget klara sig utan sin kapten?

– Inga problem. Jag är helt övertygad om att grabbarna växer med de nya uppgifterna.

Vad blir din uppgift i laget nu?

– Vara med som vanligt dock blir det svårt att spela. Pusha och komma med tips när man ser matchen från ett annat håll.

Enligt rykten har GIKTV ställt frågan om du vill vara expert i TV-rutan?

– Japp, oerhört smickrad.

Trots det inträffade så är det en positiv Carl-Johan Svensson vi träffar men kanske än viktigare så tror han stenhårt på laget för vad som komma skall. Vi önskar Carl-Johan all lycka med rehabiliteringen och kanske hans nya roll som expert i GIKTV.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2017-01-31