Carl-Johan Svensson fortsätter som assisterande tränare

I november i fjol fick Carl-Johan frågan om han kunde kliva in en roll som assisterande tränare. Så blev det, och med beröm godkänt resultat.

Efter säsongen arbetade Carl-Johan mycket aktivt med lagbygget, och när han fick frågan om han ville fortsätta som assisterande tränare kunde han inte ge något bra besked, men till slut blev det ändå så.

— Jag kommer vara med kring laget i vinter. Det ska bli riktigt kul. Vi har kvaliteten och viljan. Våran viktigaste uppgift tror jag blir att vi går ihop som grupp och drar åt samma håll, samtidigt som alla vill bli en bättre hockeyspelare. Vi måste anstränga oss såpass mycket att vi gör varandra bättre där ute på isen, säger Carl-Johan som en kommentar till sitt beslut.

Publicerades 2019-08-05