Dags för seriepremiär!

Äntligen! Det var 364 dagar senast och i eftermiddag är det dags för seriepremiär.

Säsongen 2015/2016 kommer att bli mycket spännande. Årets trupp är tyngre, både i bildlig och bokstavlig betydelse. Klubben har en ny tränare, med en annan syn på hockey, och inga lag är oslagbara.

Sebbe Kristiansson har varit med ett tag, det är hans fjärde säsong i A-laget, och ser fram emot premiären och säsongen.

– Så är det. Jag kom med tidigt, men allas mål är givetvis att få spela seniorhockey?

Hur är det med motivationen? Hockeyn tar ju ändå en hel del tid.

– Om man brinner för sporten är det värt den tid det tar att bli en bättre spelare!

– Förra säsongen var lite trög i början men vi höjde oss rejält efter jul. För egen del är jag nöjd – jag är ingen målspruta utan fick bidra med hårt arbete i stället. I år kan det gå riktigt bra. Ny tränare och nytt spelsystem, och vi lär oss mer varje vecka.

I år är det ovanligt många nya spelare, både egna juniorer och spelare utifrån, men det verkar Sebbe trivas med.

– De är bra allihop så det kommer att sluta riktigt bra.

Publicerades 2015-09-20