Ekeståhl stannar

Trots att dialekten avslöjar honom är det svårt att betrakta Henrik Ekeståhl som annat än en riktig grästorpare.

Trots att dialekten avslöjar honom är det svårt att betrakta Henrik Ekeståhl som annat än en riktig grästorpare nu när han skrivit på för sin femte säsong med klubben. GIK är faktiskt hans enda svenska seniorklubb då han efter ungdomsåren i Björklöven var två år i USA.

Eftersom han är väl etablerad i Grästorp, med bostad nära ÅVA, flickvän och arbete, föll alla bitarna på plats och han hade till slut inte svårt för att bestämma sig för ytterligare en säsong.

Henrik är en rejäl och smart back; en lojal lagspelare som kommer att bli en viktig kugge i vår backuppsättning i vinter. Och han vill gärna vara med på resan till Hockeyettan.

Publicerades 2019-05-14