enkronan tackar för sig

Årets ”Enkronan” blev en succé för föreningen med ett fullsatt Åse & Viste Arena och över 400 anslutna sponsorer. Tyvärr blev det förlust med 2-3 mot Köping men i det längre perspektivet var det en stor seger för hela vår förening.

Som bekant spelades Enkronan under helgen som gick. Förmodligen har ingen missat att det har varit fullt fokus på denna match på vår hemsida och sociala medier den senaste tiden.  Först vill vi börja med att tacka alla er som hjälpt oss att sprida vår marknadsföring via sociala medier, aldrig någonsin har vi haft över 10000 visningar på facebook, och det är tack vare er som följer oss och delar budskapen vidare.

Arbetet med Enkronan har varit en lång process, det tillsattes redan tidigt under säsongen en grupp som arbetat frekvent med projektet. I spetsen av denna grupp fanns Ulf Ojala och Bosse Andersson, två herrar som lagt ned oerhört mycket tid på denna tillställning. Men arbetet kring enkronan har delats av många. En nöjd Bosse Andersson poängterar att det har varit ett stort engagemang i hela föreningen och han framför att alla inblandade ska ha en stor eloge för sitt arbete.

Enkronan kan förutom själva matchen delas i två lika viktiga delar: Arbetet med att sälja enkronor till sponsorer samt arbetet med att fylla Åse & Viste Arena med publik.

Till slut kom vi upp i hela 441 sponsorer, vilket är drygt 150 fler än förra året. Stort tack till alla er  företag och privatpersoner som valde att bli sponsorer, ni är guld värda.  Vi vill även rikta ett särskilt tack till Wilson beds, STIL Hedvig och Julia, Hälsoborgen samt Vara konserthus som bidrog med priser till vår utlottning.

Målet att fylla läktarna med publik lyckades. Hela 1000 personer kom till Åse & Viste Arena i söndags eftermiddag för att se matchen, vilket är en oerhört bra publiksiffra. Så stort tack till all publik som var på plats i hallen. Ett extra varmt tack till alla barn och ungdomar som valde att förstärka supporterklacken denna match. Vi vill även rikta ett stort tack till hockeyskolan för er uppvisningsmatch samt till Fredrik Andersson som underhöll publiken i periodpauserna.

Bosse Andersson har en vision: ”1000 sponsorer och 1000 personer i hallen” i samband med Enkronan, och kanske kan vi tillsammans göra det möjligt redan nästa år? ”En krona kan bli en miljon” och redan i år var vi tack vare hela föreningens enorma engagemang  en bra bit på väg… Kanske når vi Bosses fullt realistiska mål redan nästa år?

Än en gång. TACK

//Grästorps IK