Förlängning

Förra säsongen värvades Linus Roos med tanken att bli en ledande Center. Det visade han under försäsongen och de matcher som spelades i serien innan säsongen lades ner, att han behärskade väl. Nu har Linus valt att förlänga med oss och det känns väldigt bra. Linus besitter ett fint spelsinne offensivt såväl defensivt och har en förmåga med sitt fina passningsspel att hela tiden skapa målchanser för sina medspelare. Han är redan en bra spelare men undertecknad tror att det kommer blomma på riktigt nästa säsong.
Du satsar vidare i Grästorp, hur gick tankarna?
-Det känns bra! Jag tror vi hade varit farliga i resan mot div 1, det var synd det blev en så kort säsong annars hade det blivit spännande tror jag. Jag trivdes bra i Grästorp och laget vi hade tycker jag var riktigt bra vilket vi också visade upp i dem flesta matcherna vi spelade. Hoppas att det blir lite bättre med Corona så jag får känna hur det känns att spela för en fullsatt hall i GIK också.
/Carl-Johan Svensson

Publicerades 2021-05-04