Forshaga-GIK 3-1 (0-0, 0-0, 3-1)

Trots allt slit och en god lagmoral saknar GIK fortfarande sin efterlängtade trepoängare under vårsäsongen.

Men den kommer allt närmare. I gårdagens match mot mycket formstarka tvåan Forshaga var det jämnt skägg ända tills sista minuten, bokstavligt talat.

– I första perioden startade vi bäst, och borde ha tagit ledningen. Kanske att vi var något svagare de fem-sex sista minuterna, analyserar andrekaptenen Markus Johansson.

– I andra perioden var vi bäst i allt.

Så var det då dags för sista perioden och då hände det mesta. Knappt två minuter in i perioden spräckte Forshaga GIK:s nolla, varpå Peter Massar (Nicklas Larsson, Jakob Wulcan) kvitterade sex minuter senare. Tyvärr drabbades GIK nästan omgående av en utvisning 2+2 varpå Forshaga åter tog ledningen. GIK jagade kvittering och när Gustav Griborn hade lämnat gjorde Forshaga 3-1, varefter ett mindre handgemäng mellan en spelare i vardera laget utbröt.

– Så stor skillnad var det inte mellan lagen, vi kunde lika gärna ha vunnit.

– Det känns tungt, men vi jobbar på. Det är en väldig skillnad på oss som lag jämfört med bortamatchen mot Enköping i lördags.

På lördag möter GIK Surahammar hemma i ÅVA, samtidigt som Köping närmast ovanför kvalstrecket tar sig an Arboga. Tre poäng och situationen kan se betydligt ljusare ut. Men våra hjältar behöver hjälp av den sjätte spelaren på läktaren – var där!

Publicerades 2016-01-14