Första träningsmatchen avklarad

Vårt A-lag har spelat sin första träningsmatch för säsongen. Ett styrkebesked på bortaplan.

Med en hel del nya killar i laget begav vi oss till Skövde i lördags. Efter dryga 2 veckors hård träning skulle det äntligen bli match och killarna var rejält spelsugna.

Under första perioden böljade spelet fram och tillbaka med ett visst övertag för Skövde. Men vi försvarade oss bra och ställer om kvickt när vi får läge. Vi vinner första perioden med 2-1.

Andra perioden blir sönderryckt av många utvisningar som till stor del beror på att vi blir stillastående och inte gör jobbet. Skövde vinner perioden helt rättvist med 2-0.

Inför tredje perioden pratar vi om att göra det vi inte gjorde i andra perioden, nämligen att åka skridskor och hålla oss ifrån utvisningsbåset. Sagt och gjort så blev denna perioden vår klart bästa. Vi gick ut och tog tag i taktpinnen och tillät inte Skövde att få några ytor. Vi flyttade puck bra och jobbade som ett lag vilket resulterade att vi vann perioden med 3-0.

Vi vinner matchen med 5-3, sista målet i öppen kasse. Detta lovar gott inför framtiden om laget spelar som man avslutade mot Skövde. Extra beröm till Karl i målet som höll oss kvar i matchen när laget inte riktigt var där.

Nästa match är hemma mot Vänersborg den 31/8 kl.19:00. Se till att vara där och stötta grabbarna.

Publicerades 2018-08-21