GIK-Grums 3-7 (1-3, 0-1, 2-3)

Resultatet var en besvikelse, men laget är bara i början av en lång säsong.

–  Den här matchen … Ja, resultatet är åt h-e. Däremot, stundtals i matchen visar vi att spelet finns där. De flesta mål vi släpper idag är konstiga mål, men från andra perioden och framåt tar sig spelet, säger tränaren Tomas Sandlin och har svårt att dölja sin besvikelse.

Så sant som det är sagt. Efter att ha kommit in i matchen i andra perioden och inlett den tredje starkt är GIK sånär i kapp.

–  Sen blir det ytterligare två konstiga mål. En tre mot etta och en retur!, säger Tomas med en suck.

Skribenten tycker ändå att det finns en del att glädja sig åt i den här matchen. Som att Carl-Johan Svensson och Jonas Lönn hittar varandra och Henrik Ekeståhls spelsinne är ofördärvat av den långa skadeperioden.

–  Än så länge är det för mycket i spelet som klickar, men vi är bara i september och både Peter och jag tycker att det är tydliga saker att jobba med. Inget är omöjligt att få bort. Vi ska jobba med det här.

–  Vi hade ett puckinnehav på säkert 70-75% och ändå så blir vi så hårt straffade med baklängesmål.

–  Det är försäsong och vi hade naturligtvis helst vunnit den här matchen, framför allt inte släppt in så många mål. Nästa onsdag har vi Dalen borta och då ska det se bättre ut.

Publicerades 2017-08-24