GIK-Jonstorp 2-1 (1-0, 1-1, 0-0)

Siffrorna ljuger. Matchen mot Jonstorp var riktigt underhållande, fin hockey utan onödigt gruff.
— Det är ett bra krig därute, säger unge backen Rasmus Berntsson som gjorde sitt första A-lagsmål.
— Hela matchen, riktigt bra!
Första perioden var GIK: s. 1-0 genom Geordie Wudrick i powerplay hade kunnat vara mer.
— Vi slarvade i egen zon, men det jobbade vi upp i andra, säger Rasmus.
Just det ja, och drygt fem minuter in i andra perioden gav Rasmus GIK ledningen med 2-0.
— Jag vet inte riktigt hur det gick till, jag tror jag fick pucken av Charlie, gick mot backen och sköt bara.
Bra gjort av en back som vanligtvis gör mest nytta när det hettar till framför det egna målet.
Några minuter senare reducerade Jonstorp till 2-1, men det skakade inte GIK.
— Det är bara att gå ut och kriga på igen!
Tredje perioden bjöd på några fina tillfällen för GIK att rycka ifrån igen. ”Några klubbor i vägen” ställde till det och Jonstorp jobbade sig sakta, men säkert in i matchen. GIK stod upp som en man, och i målet var Tristen Gillispie omutlig.
— Han var riktigt bra och räddade oss i många lägen.
Tristen, som var uppsatt som andremålvakt på laguppställningen och fick vakta kassen när Simon Zurawski utgick efter uppvärmningen.
Två matcher, tre poäng och bara två insläppta mål. Det tyder på en bra laginsats och bra målvakter och ger mersmak inför resten av säsongen.

Vinsten i 50/50-lotteriet gick till 7703 och var på 1180 kr.

Publicerades 2020-01-09