GIK-Kungälv 3-0

En träningsmatch är inte som en seriematch. Skribenten kom in i handlingarna med fem minuter kvar av andra perioden, och fick se ett lag som hade roligt tillsammans och levererade en del hockeygodis, precis som utlovat. Några mål till, med tanke på chanserna, hade inte skadat. Men det kommer!

— Du behöver inte vara ledsen för att du missade första perioden, säger Robin Adamsson. Vi vinner skotten med 12-3 men kommer inte riktigt upp i den nivå som vi vill i första perioden. Grabbarna själva känner att det finns ett par växlar till.

— Över tid bryter vi ändå ned motståndarna, håller nollan gör tre mål och vinner matchen. Det är det som krävs.

Målgörare var Marek Rubner (2) och Linus Almroth.

— Det är stabilt, men vi har mer att ge, påpekar Christopher Hamell. Det som känns bra är att de vet det själva.

I sista perioden tyckte skribenten att det gnistrade till ibland och blev riktigt underhållande.

— Vi kan ha väldigt kul och göra det vi ska, fortsätter Robin. När vi gör det är vi riktigt bra.

— När vi kanske inte är riktigt 100% och hamnar inne i motståndarnas grötspel blir det inte lika roligt. Gör vi rätt saker därute så flyger vi tillsammans.

— Vi har valt att spela tight, med många träningsmatcher på kort tid och det kommer att gå upp och ned. Det viktigaste är att vi är starka tillsammans och hittar sätt att vinna matcherna.

Spelarna börjar hitta varandra, tidigare oprövade juniorer vågar ta för sig och visa vägen. Det finns mycket att glädjas åt i GIK anno 2021-2022.

Publicerades 2021-09-09