GIK-Kungälv 5-2 (0-0, 1-0, 4-2)

Det verkar som om laget är inne i en riktigt bra period nu med seger fem matcher i rad och är inte särskilt sårbara för sjukdomar och skador.

— Ja, men det är vi. Tränarna har bra koll på oss och ger vila när det behövs.  Sen är det bara upp till oss spelare att sköta kost och sömn så brukar det inte vara några problem säger Alexander Liljedahl.

Av siffrorna att döma så ser det ut som om det var två jämna perioder och sen tappade Kungälv orken?

— Tror inte de var så att Kungälv tappa orken, det var en jämn match som kunde slutat hur som helst. Men idag sätter vi våra lägen vilket sätter oss i förarsätet genom matchen.

På tal om siffror så tycker skribenten att Emil Carlqvist med ett hat trick plus en assist förtjänar lite extra beröm.

Finns det något som är extra bra för laget att ta med sig i resten av grundserien, respektive något som kan bli bättre?

— Något vi kan ta med oss är att vi fortsätter jobba som vanligt trots att vi leder. Något vi kan bli bättre på är att spela enklare så vi inte får så mycket spelvändningar emot oss.

Nu väntar en dags (måndag) rast och vila, sen är det de vanliga rutinerna igen innan det är dags för nästa match, borta mot Mjölby på söndag.

Publicerades 2022-10-31