GIK-Kungälv 6 – 2 (1-1, 4-1, 1-0)

På pappret var det två magiska minuter som avgjorde matchen. Men hockey spelas i sextio minuter och det var fyrtio minuter av gediget lagarbete som gjorde det.

En gedigen laginsats var det, men återigen stack den fina förstalinan ut lite extra. Men varför är de så bra? Dmitry Iskornev förklarar.

Det är andra säsongen vi spelar ihop. Vi har en bra kemi och litar på varandra. Vi spenderar mycket tid tillsammans även vid sidan om isen. Det är viktigt.

Första perioden var föga imponerande.

— Vi spelade inte vårt spel, men det gjorde våra motståndare.

1. efter första perioden genom mål av Calle Dahlin och ingen bestämd känsla av vartåt det lutade.

I andra perioden steppade laget upp betydligt. 2-1 av Dmitry blev 2-2, innan de sista magiska två minuterna när GIK gick från 2-2 till 5-2 genom mål av Lucas Högosta, Dmitry Iskornev och Alexander Liljedahl, varav ett vid spel i boxplay. Minuter som avgjorde matchen, eller?

— Det håller jag inte med om! Vi spelar i sextio minuter, men det kändes väldigt bra.

I tredje perioden var det mest frågan om att spela på resultat.

— Vi hade ett stabilt försvarsspel och sköt när vi hade chanser, säger Dmitry och minns träningsmatchen borta mot Mjölby där de förlorade en match med liknande förutsättningar.

— Det viktigaste är att vi fortsätter att spela vårt spel även om vi leder.

Dmitry avslutar med en hälsning till publiken.

— Det känns bra att det kommer fler åskådare än förra året. Det ger oss motivation.

Vinsten i 50/50-lotteriet gick till 5172 och var på 1560 kr.

Publicerades 2019-10-17