GIK-Mölndal 3-1 (1-0, 0-1, 2-0)

Med bland andra Tobias Henriksson och Charlie Sherman tillbaka i laget hade GIK fina förutsättningar att vinna ”sexpoängsmatchen” mot Mölndal. Det blev också en väl rehabiliterade Tobias som efter drygt tio minuter gav GIK ledningen genom ett snyggt skott i det bortre krysset. I övrigt en period med flera chanser för bägge lagen, men också två mycket bra målvakter.

Andra perioden blev mycket speciell. Sex utvisningar till GIK och inte en enda till Mölndal ger inte en rättvisande bild av matchen, men det är domaren som dömer, och laget anpassade sig väl efter förutsättningarna. Hur man än vänder och vrider på det är fem dödade Boxplay av sex möjliga ett mycket bra betyg åt lagets BP-femmor och ännu mer åt målvakten Albin Alexandersson. 97,22% sett till hela matchen är oerhört bra.

I tredje perioden böljade spelet ram och tillbaka, och stundtals fick man nästan intrycket att båda lagen spelade på resultat för att säkra en poäng. Då klev Lucas Frank och gav tillbaka GIK ledningen med ett mål från backplats.

— Hur det gick till när Ossipov fick pucken såg jag inte, men han såg att jag var själv på bortre och passade. Det var bara att lägga in den, säger Lucas blygsamt.

En ledning som förvaltades väl genom bra försvarsspel. Victor Sandström avslutade matchen genom att göra 3-1 i öppen kasse.

— Vi spikade igen och tog tre poäng, avslutar Lucas.

En bra kommentar från en lojal lagspelare.

Division 2 Södra A är på intet sätt avgjord, men med fem poäng ned till just Mölndal på sjätte plats ser det bra ut. Av höstens matcher återstår ett dubbelmöte mot Töreboda och Lidköping borta.

Publicerades 2022-11-24