GIK-Stenungssund 6-0 (3-0, 2-0, 1-0)

På söndag eftermiddag körde GIK över Stenungssund utan att skribenten fanns på plats. Av statistiken går att utläsa att GIK hade kopplat ett rejält grepp efter knappt fem minuter och att förstafemman var ytterst produktiv. Lagkapten Gustav Svensson svarade på frågor i efterhand, först hur man gör för att behålla skärpan efter en sådan start?

— Bra fråga, det är något vi behöver fundera på då jag tycker vi går ner oss efter att vi gör 3-0 målet. Men de handlar väl om att lägga ett extra fokus på att vinna närkamper och att kommunicera på banan.

Sen kan man undra varför det blev så just i denna match?

— Tycker att vi har tränat på bra under de lilla speluppehåll som varit nu, så de var nog många som var spelsugna när pucken släpptes idag. Sen var vi även full trupp för första gången i år vilket bidrog till en god energi i truppen.

Finns det en ännu högre växel att lägga i om det behövs?

— Absolut har vi de, sett över sextio minuter så har vi mycket att jobba på till fortsättningen. Men vi gör även mycket bra där ute också. Så vi får plocka med oss de som var bra och rätta till de som var mindre bra.

Och på den uppenbara frågan vilka som var bäst betonar han lagom ödmjukt laget.

— Det är många som gör det bra idag, Eric håller nollan och ger oss en trygghet i defensiven. Sen spelar Tobbe en riktigt bra hockey idag och står för tre kassar.

Naturligtvis måste också Tobbe också få säga några ord, hur bar han sig åt?

— Haha, vet inte. Pucken ville in idag och jag fick många fina pass av mina lagkamrater.

Så talar en lagspelare, och han är redan nu säker på var han vill spela nästa säsong.

— Helst i division 1 med Grästorp!

50/50 lotteriet

Vinstnummer: 13283