GIK väljer att inte förlänga med tränarduon

Trots sportsligt kanske de största framgångarna i klubbens 60-åriga historia så har klubben beslutat att inte förlänga med Sergei och Sjölund som tränare för vårt seniorlag.

Att nå resultat sportsligt är naturligtvis viktigt för alla klubbar och så även för GIK. Grästorps IK är dock en liten annorlunda förening på den här nivån då vi bygger allt i stort sett på ideellt arbete. Ledare, föräldrar, mor och farföräldrar och supportrar lägger ner oerhört mycket tid, engagemang och ekonomi i klubben. Här är ledarstaben runt A-laget och klubben inte överens i alla frågor om hur klubben skall drivas, därför har klubben valt att inte förlänga ytterligare en säsong med tränarna.

Vem som kommer att ta över ansvaret för A-laget är ännu inte klart.

Klubben tackar Sergei och Sjölund för ett sportsligt mycket bra resultat och önskar dem lycka till i framtiden med sina tränarjobb.

GIKs styrelse

Publicerades 2017-03-23