GIK-Värnamo 3-0 (0-0, 2-0, 1-0)

GIK fick en fin julavslutning. 3-0 efter en stabil insats av hela laget, det var aldrig någon tvekan om hur det skulle sluta även om siffrorna aldrig stack i väg. Alexander Liljedahl gjorde 1-0, sen var det fjärde kedjan som visade framfötterna. Anton Heikari gjorde 2-0 och Charlie Shermans 3-0 var det snyggaste målet i öppen kasse som skribenten har sett i ÅVA.

Glad var även målvakten Alexander Sundstrand som för första gången den här säsongen höll nollan i en seriematch.

—Det var riktigt skönt att hålla nollan. Vi förde matchen i första perioden, men de var farliga när de kontrade. Vi hanterade det bra, men borde kanske ha gjort något mål.

Det var en snäll match och det dröjde tolv minuter in i andra perioden innan första utvisningen kom.

—Det var inget jättefysiskt spel och när vi har pucken så mycket och de bara håller oss på utsidan blir det inga närkamper.

Och var det sista perioden.

—Då hände det inte så mycket förrän sista minuterna när de tar ut målvakten, då får de några lägen.

Alexander ångrar inte att han gick till GIK.

—Jag trivs med gubbarna i laget och vi spelar bra hockey.

Nu är det snart jul och Alexander drar hem till föräldrarna i Jönköping. Men även han hoppas på att få spela hockey fram emot slutet på mars.

Publicerades 2023-12-21