GIK-Värnamo 6-1 (2-1, 1-0, 3-0)

Trots fyra ordinarie spelare borta gjorde GIK en mycket bra match mot Värnamo som i söndags besegrade Vänersborg med 2-1. Möjligtvis med undantag av första perioden var det helt och hållet GIK:s match och lagkapten Niklas Norin är mycket nöjd.

— Vi är bättre genom hela matchen, spelmässigt, säger Niklas och visar prov på sunt självförtroende.

— Vi var bättre i andra än i första perioden. Inför tredje sa vi att vi har två växlar till och det visade vi.

Att GIK både ville och orkade mer märktes på att Värnamo började bli irriterade och även om sifforna inte rann iväg så hade 3-0 kunnat bli några mål fler.

— I tredje parkerade vi i deras zon.

Ett lag där alla femmor levererar trots frånvaro måste vara en styrka. Niklas bekräftar.

— Det är det. Alla kan vårt grundspel och sitter det kommer vi att komma långt den här säsongen.

Vad kan laget ta med sig från den här matchen in i seriespelet?

— Forecheckingen och kommunikationen.

På söndag är det genrep hemma mot Mjölby och nästa onsdag seriepremiär borta mot Trollhättan.

Publicerades 2020-09-17