Gislaved – GIK 3-4 (1-2, 1-1, 1-1)

Casper Lindahl hade rätt, högt tempo och fokus på det egna spelet var det som avgjorde matchen till GIK:s fördel. Segermarginalen ser knapp ut, men det var inte förrän hemmalaget med arton sekunder kvar av matchen reducerade som det blev olidligt spännande. Chanser hade utväxlats under matchen, men GIK kunnat få fler mål på ett antal returer.

0-2 efter drygt elva minuter gav en bra grund till segern, och Gislaved var aldrig uppe jämsides någon gång under matchen. Möjligtvis att det kändes som att det var på gång ett tag i andra perioden, när tempot sjönk. Och när Emil Carlqvist gjorde 4-2 var det bara en bekräftelse även om sista minuten som sagt var blev spännande.

Beröm till hela laget för fart, fläkt och god disciplin. Inga soloräder mot motståndarnas mål den här matchen. Enskilt beröm till målvakten Sebastian Andersson som med sina akrobatkonster räddade flera av hemmalagets chanser.

Det här var en bra match som var rolig att se på. Så kan det bli i morgon också. Var där!

Publicerades 2022-12-15