Grästorps IK förstärker på målvaktspositionen

Vi hälsar Sebastian Andersson varmt välkommen till Grästorps IK.

Sebastian är en målvakt med rötterna i Piteå men som har tillhört Luleå HF sen slutet av ungdom och genom hela sin juniorkarriär. Där fick han också möjlighet att vara en del av A-laget vilket resulterade i ett Rookiekontrakt med Luleå under föregående säsong. När informationen kom om att Sebastian var fri så gick det fort. Han är en välskolad målvakt med fin storlek med en tydlig målbild och han jobbar väldigt hårt både för att hjälpa laget men även för att bli bättre. Han anslöt till GIK redan i onsdags och är disponibel för kvällens match mot VHC.

Sebastian säger följande:

Välkommen till Grästorp, hur känns det att vara här?

Tack så mycket! Det känns riktigt bra att komma hit och jag har känt mig välkommen och mottagen på ett otroligt bra sätt redan innan jag kom hit. Jag tycker det är bra grabbar i laget som vill framåt i sina karriärer precis som jag. Jag tror vi kan åstadkomma något bra.

Om du fick sätta ord på papper, hur vill du beskriva dig själv som person och ishockeyspelare?

Oj vilken svår fråga, men jag skulle beskriva mig själv som en tävlingsmänniska som är målmedveten men samtidigt väldigt lugn och trygg i mitt spel och som person. Min största styrka på isen skulle jag säga är att även när de går emot så hittar jag vägar att ta mig framåt.

Vad har du för förväntningar på säsongen?

Förväntningarna jag har på den här säsongen är att få spela matcher, må bra samt ha kul. Sen som lag ska vi ha målsättning att ta steget upp till ettan.

Vad vill du bidra med i GIK?

Det jag vill bidra med är positivitet och tävling vad det än handlar om ska det tävlas! Jag vill även bidra med trygghet både på isen och utanför.

Återigen välkommen till GIK.

Publicerades 2022-11-11