Grästorps IK har glädjen att presentera nyförvärvet Spencer Maclean!

Till en redan stabil backuppsättning adderar vi nu en 195 cm lång och 100 kg tung Maclean. Spencer är en 24-årig back från Kanada som kommer att tillföra transatlantisk fysik in i laget.
Det är precis den spelartypen vi tycker att vi har saknat i dom bakre leden. Han kommer närmast från Elmira College i NCAA III där han tillbringat dom 4 senaste säsongerna. Spencer har även lirat lite forward tidigare i karriären och är inte främmande för att även tillföra lite poäng framåt. Han har också varit lagkapten i några tidigare klubbar och detta brukar betyda bra ledaregenskaper då inte vem som helst blir kapten i Canada.
Det är mycket glädjande att välkomna Spencer till GIK trots att han hade flera anbud både i Sverige och i övriga Europa.
I och med denna värvningen är vi nu fulltaliga på backsidan. Vi har i dagsläget 9 st och erfarenheten säger att det kommer behövas med råge när sjukdomar och skador kommer, vilket är ofrånkomligt.
  • Jag är väldigt glad att få möjlighet att spela för ett historiskt framgångsrikt lag som Grästorp. Jag ser fram emot att använda min unika kompetenssammansättning för att hjälpa laget. Som spelare tycker jag mig vara bra att kunna spela mångsidigt. Jag kan spela starkt offensivt, samtidigt som jag bidrar på den försvarande sidan. Jag har en hög hockey-IQ och jag är duktig på att se ytor, säger Spencer Mclean.
Väl mött i hallen frampå!
Sportsektionen genom
Jocke Persson