Grästorps IK – Mjölby HC 0-3

En fartfylld historia som började i bra tempo och flera heta chanser.

Protokollet var dock så när som blankt efter första akten, med undantag för en utvisning för hemmalaget.

Andra perioden startar och startar bra. Den blir tyvärr sönderryckt av många utvisningar, som var helt korrekta, och det kunde t.o.m. blivit ett par till. Delvis stökigt och hetsigt men aldrig riktigt fult förutom en otäck smäll som drabbade GIKs Martin Berntsson.

Strålande målvaktsspel höll dock tillställningen mållös.

I sista perioden bryts målnollan genom att Mjölby, via en del skicklighet och en del tur, får in pucken och 0-1 är ett faktum.

GIK spelar riktigt bra och har många målchanser men gummitrissan vill inte in.

Istället lyckas bortalaget återigen trassla in pucken bakom, en matchen igenom strålande, Simon Zurawski.

I slutskedet av matchen försöker GIK och har flera chanser att göra mål men i Mjölby fanns ikväll en lika bra burväktare som i hemmalaget i form av Calle Josefsson. Mjölby sätter 0-3 i öppen kasse efter att GIK satsat allt framåt och plockat ut målvakten.

Matchens lirare blev, fullt rättvist, lagens målvakter.

Hjärtelaget får ta med sig en spelmässigt väl genomförd match och satsa på att vinna kommande kamp på bortaplan.

Publicerades 2019-01-13