HA 74 Sävsjö – GIK 4-3 (1-1, 0-0, 2-2, 0-0, 1-0)

Man kan se på resultatet på två sätt, GIK förlorade två poäng eller vann en. Oavsett är det viktigaste att serien är i gång och att planen är att alla arton omgångarna ska spelas. Varenda poäng är viktig i kampen om ett bra utgångsläge inför fortsättningen bland de sex bästa.

Det var rakt igenom en jämn match, där lagen växlade chanser och mål. I första perioden var GIK det bättre laget, och ett par mål till hade kunnat ge matchen en annan utgång. Andra perioden var jämn och mållös. I tredje perioden hade GIK ledningen till HA 74 kvitterade med sex minuter kvar av matchen och sedan avgjorde på straffar.

Det finns trots allt mycket positivt att ta med sig från den här matchen. Laget skapade många fina lägen (fortsätt med det så blir det ännu fler mål av dem) och enligt samstämmiga uppgifter var spelet i egen zon bra. Lägg där till det intensiva spelprogrammet med match både på fredag och söndag, som skribenten tror gynnar vårt spelsugna gäng. Spelsuget och intakt, för att vara extra tydlig.

GIK:s mål gjordes av Marek Rubner, Gustav Svensson och Linus Roos.

Publicerades 2022-01-20