Halmstad-GIK 4-1 (2-0, 1-1, 1-0)

Nu är uppförsbacken brant, men att ge upp? Aldrig.

Trots siffrorna kunde biträdande lagkaptenen hitta en del av värde för laget att ta med sig framöver.

– Jag tycker att det vad flera spelare som tog ett kliv framåt i den här matchen. Sen hade vi flera fina lägen, framför allt i powerplay, säger Hugo Johansson dämpad och saklig.

Efter att hemmalaget tagit en klar ledning i första perioden började de slarva och Jakob Wulcans reducering till 2-1 var fullkomligt rättvis. Chanser till kvittering saknades inte, men i stället var det Halmstad som tog vara på sina chanser och ryckte ifrån till 3-1.

Sista perioden följde ungefär samma mönster och det blev Halmstad som avgjorde matchen genom att göra 4-1. Att Adam Schultz fick lämna isen med drygt två minuter kvar hjälpte dessvärre inte.

– Ser man till hela matchen hade vi så många chanser att den lika gärna hade kunnat sluta 1-4 om de hade gått in, säger Hugo Johansson. Och hans analys ska tolkas som ett löfte om att det kommer en match på lördag snarare än gnäll.

– Kan vi bara få in några sk-tmål också, avslutar han.

Publicerades 2017-11-08